Els primers utilitaris




EL BISCUTER

 

 

Tota mena d'acudits va portar al darrera seu. Una vegada acabada la segona guerra mundial un microcotxe amb motor dos temps de 197 centímetres cúbics es va fabricar a Sant Adrià del Besos.

L'empresa "Auto Nacional SA" amb Josep Marcet Coll, conegut empresari a més d'alcalde i president de l'aoroclub de Sabadell com a president i Damià Casanoves com a cap de tallers. A la fira de mostres de l'any 1953 es va presentar el Biscuter Autonacional Voisin ( nom que prové de Bi scooter, ja que es podria considerar com un scooter de 4 rodes). Se'n van fabricar més de 10000.

 

 

 

 

 

 

 

  

 

SEAT

 

 

L'empresa Seat l'any 1953 decideix fabricar sota llicencia Fiat el Seat 1400.
Una vegada més Wifrewdo Ricart, si el mateix de la Pegaso, també esdevé directiu de Seat, decideix fabricar el Seat 1400, perquè tenia tota una sèrie de novetats tècniques que el feien competitiu i econòmic, com per exemple, va ser el primer cotxe de sèrie que portava carrosseria autoportant i no portava el tradicional xassís, aquest fet el feia molt més econòmic i innovador. Tampoc es pot negar que el Sr Ricart havia treballat a Alfa-romeo i que la tècnica transalpina ja li agradava.

Tampoc es pot negar que aquests primers vehicles de Seat i Fiat seguien molt la tendència americana, fet que s'explica perquè els italians van perdre la guerra i tenien molta necessitat de tecnologia, fent servir molta maquinària americana per a la producció de cotxes.

Així va néixer l'any 1950 el Seat 1400 i l'any 1955 el 1400/A un mica més maco i ben acabat.
L'any a 1957, el mateix any que va desaparèixer el famós Biscuter, va aparèixer el 600. En aquell moment predominava el transport públic, el camions i les motocicletes fabricades a Catalunya. El 600 va ser el fill escollit pels "plans de desenvolupament" perquè fos el rei dels utilitaris, convertint-se en un fenomen social sense precedents. Va ser la joguina preferida de milers de pares de família. Durant 17 anys fou constantment millorat, dotat d'un motor de 600 centímetres cúbics que va anar creixent fins als 767 a les darreres versions. s'hi ha dos vehicles característics del desenvolupament espanyol són, sens dubte, el 600 i la Derbi 49 (també anomenada la Derbi paleta i amb gran honor per descomptat), aquests vehicles varen ser capaços de moure mig país, segurament l'altre s'ho mirava.