Gèneres televisius >Informatius

INFORMATIUS

Els informatius són un gènere televisiu dedicat a informar l'espectador sobre els esdeveniments succeïts.

Estructura

Les notícies s'emeten en blocs temàtics que comencen per la notícia més important i va disminuint i que sempre han de respondre a les preguntes bàsiques ( què, qui, com, quan, on, perquè ). A més a més, l'agrupació de notícies i un llenguatge entenedor evita que l'espectador es despisti.

Selecció de notícies

Els telenotícies es fonamenten en un procés de selecció basat en el temps i en l'espai en el qual la importància d'un succés disminueix amb la distància del lloc en què es va produir.

Les notícies també es seleccionen pel fet que al món es produeixen molts esdeveniments i no tots es poden explicar, per això s'han desenvolupat els criteris de selecció i d'aquesta manera es poden explicar els que es consideren de més importància.

Criteris de selecció:

• Actualitat: fet recent
  • Imprevisibilitat: com més estrany resulti més possibilitats té de convertir-se en una notícia.
  • Implicació: magnitud de l'esdeveniment i quantitat d'objectes o persones implicades.
  • Proximitat: a menor distància entre els esdeveniments i el lloc on s'emet la notícia major importància.
  • Conflicte: succès que provoca discrepàncies entre diferent col·lectius i que afecten a un nombre elevat de persones.
  • Negativitat: primen les notícies de caràcter negatiu.

També existeix un tipus d'informatiu amb base de documental. Té un contingut ideològic i/o polític.Com per exemple "La 2 noticias".

Francino

Imatge de l'ex-presentador dels informatius de TV3: Carles Francino