Radio>L'audiència

L'audiència

Els mitjans de comunicació donen molta importància les dades d'audiència, ja que volen saber quanta gent els escolta (en el cas de la ràdio). Però no només això, sinó que, a més a més, necessiten conèixer el tipus de persones que hi ha a l'altre costat de l'aparell receptor. Això es diu "perfil de l'audiència".

Per mesurar l'audiència tenim diferents maneres

- Estudi General de Medis (EGM): són unes enquestes realitzades a una mostra representativa de la població a partir dels 14 anys. Es pregunta sobre el seu comportament respecte els medis. En el cas de la ràdio, es pregunta quan l'escolten, quina emissora,... i a més a més es demana informació sobre l'equipament que tenen i si consumeixen determinats productes.

- SIMM-DYMPANEL: l'estudi SIMM, que el realitza l'empresa DYMPANEL, és un treball més centrat en el consum de productes, encara que també informa sobre l'exposició de les persones als medis de comunicació. En el cas de la ràdio aquest treball aporta les dades d'audiència de les 12 emissores més importants. Per obtenir-los s'envia una enquesta per correu a 7.000 persones majors de 14 anys cada 2 anys.

- L'audímetre: és un aparell connectat al receptor que registra automàticament i de forma continuada si aquest està apagat, encès i quina emissora està sintonitzada, és el sistema més utilitzat per mesurar l'audiència a la televisió, encara que també fou utilitzat pels mitjans radiofònics fa temps. Les innovacions tecnològiques estan permetent la creació d'audímetres que es podran utilitzar en tots els aparells receptors, amb la independència de que estiguin o no a casa seva.

(audímetre)