Publicitat > Destinataris
Una campanya de publicitat de qualsevol producte o servei, deu tenir, com objectiu bàsic, la següent funció; donar a conèixer un producte o un servei determinat, destacant les diferencies existents amb els similars de la competència, per tal que el possible client ho pugi identificar i valorar, abans de decidir la seva adquisició. La publicitat està obligada a servir de vehicle a una informació que motivi els compradors a sentir una percepció favorable envers el producte. Per despertar aquest interès, descobrir les raons per les quals el públic deu comprar el producte, serà el factor més important a tenir en compte.
Els destinataris de la publicitat són els consumidors.
Hi han diferents mètodes de fer publicitat perquè arribin als destinataris:
- Publicitat referencial: seria la que explica característiques del producte, diu com és, com actua, i mira de donar arguments , objectius, raonats i comprovables per fer entrendre els destinatari que necessita el producte.
- Publicitat emocional: en canvi, apel·laria als nostres sentiments, a la nostra relació amb els altres i amb el món, i intentaria convencen´s que amb el producte anunciat ens sentirem més estimats o més feliços.
- Publicitat simbòlica: fa un pas més enllà encara. Tracta de carregar la marca d´un significat concret que faci representativa de les nostres compres.
A causa de tanta publicitat hi ha una societat molt consumidora.