A partir de la informació següent sobre les inversions dels anunciants a la televisió extret de l'ANUARI DEL PAÍS DEL 2002:
INVERSIONS DELS ANUNCIANTS DE LA TELEVISIÓ |
|
INVERSIÓ |
Anunciant |
Mill.Pta. |
% |
1 |
Procter & Gamblee, SA |
9.947 |
2,89 |
2 |
Danone, SA |
6.530 |
1,89 |
3 |
Telefónica servicios Móviles, SA |
5.494 |
1,59 |
4 |
Volswagen-Audi España, SA |
5.416 |
1,57 |
5 |
Telefònica, SA |
5.324 |
1,54 |
6 |
Arbora & Ausonia |
5.066 |
1,47 |
7 |
Coca-Cola de España, SA |
5.062 |
1,47 |
8 |
Nestlé España, SA |
4.958 |
1,44 |
9 |
Henkel ibérica, SA |
4.820 |
1,40 |
10 |
Renault, SA |
4.712 |
1,37 |
11 |
L'Oreal, SA |
4.705 |
1,36 |
12 |
Opel España, SA |
3.740 |
1,09 |
13 |
Fiat Auto España, SA |
3.716 |
1,08 |
14 |
Retevisión |
3.340 |
0,97 |
15 |
Seat, SA |
3.314 |
0,96 |
16 |
Leche Pascual, SA |
3.100 |
0,90 |
17 |
Airtel Móvil, SA |
2.986 |
0,87 |
18 |
Peugeot Talbot España, SA |
2.945 |
0,85 |
19 |
El Corte inglés, SA |
2.910 |
0,84 |
20 |
Retevisión Móvil, SA |
2.860 |
0,83 |
|
Total parcial |
90.946 |
26,38 |
|
TOTAL |
344.697 |
100,00 |
a) Representeu gràficament, mitjançant un diagrama de barres, els 10 anunciants que inverteixen més en publicitat televisiva a l'estat espanyol

b) Efectueu els càlculs corresponents per completar les frases següents:
b.1 La inversió en publicitat de Procter & Gamble SA representa el 10,94 % del total parcial
Procter & Gamble SA 9.947
-------------------------------- .100 = ---------- . 100 = 10,94%
Total 90.946
b.2 La inversió en publicitat d'empreses automobilístiques és en total 23.843
mill. Ptes., que representa el 26,22% del total parcial
Volswagen + Renault + Opel + Fiat + Seat + Peugeot =
= 5416 + 4712 + 3740 + 3716 + 3314 + 2945 = 23843
Empreses d'automo. 23.843
-------------------------------- .100 = ---------- . 100 = 26,22%
Total 90.946
b.3 La inversió en publicitat d'empreses telefòniques és en total 20.004 mill. Ptes, que representa el 22 % del total parcial
Telefònica Servicios Moviles + Telefònica + Airtel Movil + Retevisión Movil + Retevisión = 5.494 + 5.324 + 2.986 + 2.860 + 3.314 = 20.004
Empreses telefòniques 20.004
-------------------------------- .100 = ---------- . 100 = 22%
Total 90.946
b.4 La inversió en publicitat d'empreses d'alimentació és en total 19.650 mill. Ptes, que representa el 21,61 % del total parcial
Danone + Coca Cola de Espanya + Nestlé + Leche Pascual =
= 6.530 + 5.062 + 4.958 + 3.100 = 19.650
Empreses alimentació 19.650
-------------------------------- .100 = ---------- . 100 = 21,61 %
Total 90.946
b.5 La inversió en publicitat d'empreses de productes de neteja és en total 24.538 mill. Ptes, que representa el 26,98 % del total parcial
Procter & Gamble + Arbona i Ausonia + Henkel Ibérica + L'Oreal =
= 9947 + 5066 + 4820 + 4705 = 24538
Empreses de neteja 24.538
-------------------------------- .100 = ---------- . 100 = 10,94%
Total 90.946
c) Quina és l'empresa que no ha format part dels càlculs que hem fet a l'apartat anterior? A quin sector pertany? Quines són les seves competidores?
El Corte Inglés
Distribució comercial
Centres Comercials
d) Dels 10 primers anunciants quin sector és el que més es repeteix? És un sector on hi intervé el prescriptor?
Neteja i Alimentació
N'hi pot haver, per exemple un metge en alimentació
e) Dels diferents sectors quins creus que poden segmentar, i quin tipus de segmentació fan. Justifica la resposta.
Cotxes: Poder adquisitiu
Telèfons: Per tipus de consumidor: particulars o empreses
Alimentació: Per edats (papilles per nens,...)
Productes de neteja: Per tipus d'habitatge (terres de parquet,...)
f) Recordes algun anunci de 2 anunciants que surtin a la taula, si és així explica'ls breument
SEAT ALTEA: Surt el tenista molt conegut intentant aparcar bé el cotxe, i un altre home li diu que no ha aparcat bé, sinó que ho ha fet fora de la ratlla i el tennista s'enfada molt, tal i com feia quqn jugava a tennis.