Publicitat > Producció
Anem a analitzar alguns anuncis.
ANUNCI DOLCE & GABBANA
A- Quins valors s'hi atribueixen?
S'atribueix en aquest anunci el valor de la sensualitat.
B- Estan relacionats amb el producte?
Aquest anunci sí que està relacionat amb aquest producte perquè en aquest cas és un anunci de roba interior i els models veiem que la porten posada.
C- Com es fa l'atribució de significat als productes, per mitjà del text, de la imatge o de totes dues coses?
L'atribució del significat dels productes es fa per mitjà de la imatge perquè surten dos cossos, home i dona, molt atractiu amb la roba interior posada.
ANUNCI VERSACE
A- Quins valors s'hi atribueixen?
S'hi atribueix sensualitat i elegància.
B- Estan relacionats amb el producte?
Sí que està relacionat perquè es veu el producte.
C- Com es fa l'atribució de significat als productes, per mitjà del text, de la imatge o de totes dues coses?
L'atribució de significat dels productes es fa per mitjà de la imatge. Han retratat una dona famosa i maca (Demi Moore).
ANUNCI MASSIMO DUTTI
A- Quins valors s'hi atribueixen?
S'hi atribueix el valor de sensualitat.
B- Estan relacionats amb el producte?
No està relacionat amb el producte perquè no es veu. Encara que sembla de colònia podria ser també de roba.
C- Com es fa l'atribució de significat als productes, per mitjà del text, de la imatge o de totes dues coses?
L'atribució de significat dels productes es fa per mitjà de la imatge, amb dos rostres atractius.
Es coneix com a prescriptor aquell individu que decideix la compra d'un producte perquè un altre l'adquireixi. Per exemple, el dentista ha decidit quina pasta de dents s'ha de comprar per a tota la família: el dentista és el prescriptor.
Anuncis on el protagonista sigui el prescriptor:
VERSACE ---- OMEGA
ANUNCI |
QUI ÉS EL PRESCRIPTOR? |
QUÈ PRESCRIU? |
A QUI HO PRESCRIU? |
PER QUÈ HO PRESCRIU? |
Versace |
Demi Moore |
Unes ulleres |
A les dones |
Perquè li pagan, li van bé, li agraden... |
Omega |
Nicole Kidman |
Un rellotge |
A les dones |
Perquè li paguen, li van bé, li agrada el rellotge... |
És aquella que explica les característiques del producte, diu com és, com actua i mira de donar arguments objectius, raonats i comprobables.
ANUNCI NÚM.1: shiseido

-Tipus de publicitat:
Aquest és un tipus de publicitat referencial.
-Anunciant:
Shiseido.
-Explicació que justifica el tipus de publicitat:
Aquesta publicitat és referencial perquè podem veure com ens descriu el producte.
Apel·laria els nostres sentiments, a la nostra relació amb els altres i amb el món, i intentraia convèncer-nos que amb el producte anunciat ens sentim més estimats o més feliços.
ANUNCI NÚM.1: Clarins Paris

-Tipus de publicitat:
Aquest és un tipus de publicitat emocional.
-Anunciant:
Clarins Paris.
-Explicació que justifica el tipus de publicitat:
Aquesta publicitat és emocional perquè surt una mare i una filla divertint-se juntes.
Tracta de carregar la marca d'un significat concret que la faci representativa dels nostres desitjos.
ANUNCI NÚM.1: Marlboro

-Tipus de publicitat:
Aquest és un tipus de publicitat simbòlica.
-Anunciant:
Marlboro.
-Explicació que justifica el tipus de publicitat.
Aquesta publicitat és simbòlica perquè podem veure que l'home està fumant el tabac i és molt representatiu sobre els nostres desitjos.