Educació en comunicació audiovisual

Publicitat > Tècniques

Tècniques

En la publicitat hi ha moltes maneres d'anunciar un producte. Sempre s'ha de fer d'alguna manera perquè el consumidor es cregui el que es veu. Ara esmentarem algunes tècniques que fan servir en la publicitat.

La lletra petita:

És una tècnica que consisteix en oferir unes qualitats bones de forma oral i algunes qualitats no tan bones en lletra petita passant per sota la imatge. Un exemple són els anuncis de bancs.

L'ús de situacions quotidianes:

Fan servir situacions quotidianes de la vida d'una persona normal per anunciar un producte. Utilitzen les qualitats bones del producte per resoldre problemes habituals. Un exemples són els anuncis de neteja.

La personalització:

Es tracta que una persona famosa promocioni un producte. Així els seus aficionants es senten obligats a comprar aquell producte. Un exemple és l'anunci de kia que anuncia Rafa Nadal.

La identificació:

El consumidor es sent identificat amb la persona o problemes de l'anunci. Un exemple són els anuncis d'assegurances.

Aquests són entre altres algunes tècniques que s'utilitzen en el medi de la publicitat. Per això s'ha de saber analitzar els anuncis, però això ho veurem més endavant.

Una cosa molt important és que no s'ha de deixar els nens sols davant de la televisió ja que no tenen edat per saber com veure-la.

IES Ramon Turró i Darder