EN JORDI I LA PRINCESA     4t A

Vet aquí que era una vegada, un rei que tenia una filla, que era la princesa, i vivien feliços al seu castell.
        Pels voltants del castell hi havia un poble on vivia molta gent.
        A la muntanya més propera del poble, hi havia una cova on habitava un drac gros i dolent.
         Un dia, el drac va baixar al poble i va dir que cada vegada que baixés s' emportaria un nen o una nena.
        La gent del poble estava espantada esperant a quin nen o nena s' emportaria el malaït  drac.
       Al cap d'uns  quants mesos al poble ja no hi quedava cap nen ni nena.
       Llavors el drac va assabentar-se  que encara quedava una nena ben amagada al castell del rei.
       El drac s'acosta a la porta del castell ,molt enfurismat i crida:
 - Ara vull emportar-me la princesa!
       El rei li contesta molt esverat:
- No, a la meva filla no!

Però  el drac se l'emporta.
       Al cap d´ uns quants dies arriba al castell un cavaller que es deia Jordi i el rei trist i angoixat li va explicar tot allò que hi havia passat.
       Quan ja era a la cova el drac enrabiat diu a la   princesa:
- Però, escolteu, algú s'acosta.
-Qui deu ser...?
        De cop i volta entra a la cova el cavaller Jordi.
        Lluita amb el drac i aprofita la lluita per clavar-li al cor una llança enverinada.
        El drac cau a terra i es va morir. Allà on va caure la sang del drac va néixer un roser de roses vermelles.
        El cavaller Jordi tria la rosa més maca i la dona a la princesa.
        Llavors en Jordi i la princesa comencen a buscar per tota la cova als nens i nenes.
       Amb la rosa la princesa toca una pedra que es mou, cau...i a l´ acte en surten tots els nens i nenes del poble .
     Al adonar-se que el drac era mort els nens i nenes tots alhora canten molt feliços al  seu voltant:
Drac, dragó
no em fas gens de por!
Drac, drago
no em fas gens de por!
Perquè ja ets mort de debò!

I la gent del poble deia amb joia:
-Ets molt valent cavaller!
-Visca...!!
-Visca...!!, el cavaller...!!
-Hem guanyat...!!.Hem guanyat a la fúria del drac!!
      Llavors, tots junts van fer una festa, van ser feliços i van menjar anissos i a mi no me'n van donar i aquest conte s´ha acabat.

Sorry, your browser doesn't support Java(tm).
Portada Sumari Editorial Índex escola P3A
P3B P4A P4B P5A P5B