FUNCIONS DE L'EAP

1. Avalua les necessitats educatives d'aquells alumnes que proposen els professors i que siguin prioritzats pel Coordinador Pedagògic, equip docent i/o CAD.
    Passos que es segueixen quan hi ha demandes d'exploració:
    1. Detecció del problema: El tutor, professor o els mateixos membres de la CAD detecten un alumne amb problemes. Els membres de la CAD valoren si es tracta d'una demanda per part d'un professor o si la demanda és generalitzada.
    2. Es parla amb el tutor i/o professor preocupat per l'alumne i el personal de la CAD.
      Revisió conjunta Eap-tutor sobre les actuacions realitzades fins aleshores.
    3. S' avalua amb la persona que la rep si es tracta d'una situació puntual aguda o bé són unes dificultats en el procés d' aprenentatge i desenvolupament que es van repetint i/o empitjorant amb el pas dels dies.
    4. S'omple el protocol de demanda d'exploració de l'EAP quan es tracta d'un problema d'aprenentatge.
      Si malgrat aquest intercanvi d'informació es veu necessària l'exploració per part de l'EAP, aleshores es fa arribar al tutor el protocol de demanda d'exploració que es troba a coordinació pedagògica i que també tenen alguns membres de la CAD.
    5. L' EAP acorda dia i hora per a fer una valoració a l'alumne i el tutor ho comunica als pares per tal que tinguem l'aprovació d'ells.
    6. Valoració Psicopedagògica de l'exploració
      A la reunió de coordinació dels dilluns valorem l'exploració i les actuacions a seguir amb aquest alumne: reforç, atenció individualitzada, agrupació flexible, servei d'assessorament a l'estudiant o bé derivació a un professional extern a l'IES (CAPIP, EAIA, CREDA, Serveis socials de la zona).
    7. Assessorament als pares i tutors:
      Es traspassa la informació sobre les conclusions de l'exploració al tutor i als pares així com les recomanacions sobre actuacions que cal seguir.
      Seguiment i Avaluació de tot el procés per tal de saber si hi ha una millora i per conèixer les dificultats que poden sorgir en l'aplicació de les mesures acordades que des de la CAD s'han proposat.
  2. Col·labora en el procés de transició de l'alumnat amb necessitats educatives especials de l'etapa primària a la secundària.
    a. Traspassa als tutors dictàmens i informes de transició dels alumnes que arriben per primera vegada al centre.
    b. Informa als tutors del procés que han seguit davant la primària alumnes que sense precisar dictamen o informe de transició, han tingut dificultats durant l'etapa d'ensenyament primari.
  3. Participa amb els professors de Pedagogia Terapèutica i amb la Psicopedagoga en l'elaboració i seguiment dels diversos tipus d'adaptacions del currículum d'aquests alumnes.
  4. Assisteix i participa en la reunió setmanal dels dilluns amb el coordinador pedagògic, la professora de Pedagogia Terapèutica, els professors de la Diversitat i la Psicopedagoga per tal de tractar temes relacionats amb l'atenció a la diversitat.
  5. Es coordina amb els diferents serveis socials i sanitaris d'atenció a la infància i adolescència (municipis, EAIA, CSMiJ,..)
  6. Realitza entrevistes amb famílies a proposta de la CAD, de coordinació pedagògica, equip docent, de les pròpies famílies o quan el professional de l'EAP ho considera convenient.
  7. Dóna informació al Centre i a les famílies sobre recursos educatius, sanitaris i socials, això com també el tràmit de beques i ajuts existents per a benefici de l'alumnat
  8. Seguiment i assessorament del PAT segons les possibles necessitats canviants del Centre i de l'alumnat.
  9. Anualment l' EAP negocia amb l'equip directiu el seu Pla d'actuació.