Projecte X: Assessorament de tutors i seguiment del PAT

Hi intervenen la Psicopedagoga en les reunions de tutors de 2on cicle (per separat tutors de 3r i tutors de 4r) i la mestra de pedagogia terapèutica en les reunions de 1r cicle (per separat tutors de 1r i tutors de 2n).

1. Dinàmica de grups

A demanda dels tutors, es pot fer un treball de dinàmica de grups en els cursos en què apareixen conflictes. De vegades hi ha grups poc cohesionats, alumnes poc integrats, grups d’alumnes que provoquen situacions conflictives.
En aquestes situacions, després de parlar amb els tutors, es prepara un sociograma específic per valorar determinades situacions de grup i aplicar estratègies d'intervencions. Després de passar el sociograma i fer-ne el buidat, se'n fa una devolució als alumnes per tal que siguin conscients de la situació que hi ha en el grup i per intentar que puguin modificar algunes actituds que poden perjudicar-los.

2. Seguiment i assessorament de les sessions de tutoria a partir del PAT del Centre

• Avaluació continuada en la reunió de tutors que es duran a terme al llarg de la setmana.
  • Avaluació de la dinàmica del grup davant de les sessions d’avaluació de tutoria.
  • Juntes d'avaluació: Vetllar perquè tutors i professors assegurin que els continguts i objectius mínims siguin assolits; fomentar i fer possible Valors per a la convivència atès que són les úniques reunions on participen tots els professors d'un nivell (entrar i sortir adequadament d'una aula, trucar abans d'entrar, saludar i acomiadar-se correctament,...) com els tutors.
  • Assegurar-se que en les reunions de tutors s'estan desenvolupant els temes establerts pel Claustre de professors en el PAT i prioritzar aquells temes que, segons les característiques grupals, són prioritaris.
  • Revisar els estils d'ensenyar dels tutors i professors i avaluar les diferències segons el professor, segons el grup, així com l'eficàcia de cada metodologia. (veure annex PAT)
  • Introduïm una variant el curs 2005-2006. El crèdit de síntesi d’orientació formativa i professional deixarà de ser un crèdit de síntesi i s’integrarà dins del PAT. Per tant tots els continguts que s’havien treballat fins ara dins del crèdit s’explicaran als tutors setmanalment i se’ls farà arribar el material pertinent perquè els tutors els treballin amb els seus tutorants. En les reunions setmanals de tutors es farà un seguiment d’aquesta variant i se’n valorarà la idoneïtat per continuar encabint-lo dins de la programació d’Acció Tutorial.