Projecte IV: Atenció a petit grup per dèficit emocional

Ens hem trobat amb un tipus d'alumnes que presenten dificultats d'aprenentatge a causa d'un dèficit emocional. Aquests alumnes preocupen als professors dins de l'aula perquè pensen que són alumnes que podrien promocionar a cursos superiors però que no ho poden fer per un bloqueig emocional que interfereix en el seu procés d'aprenentatge.

1. Elecció dels candidats: Aquests alumnes són detectats a les reunions de tutors i a les reunions d'avaluació i es fa la proposta des de la CAD d'oferir-los, prèvia entrevista personal, la possibilitat de formar part d'aquest grup. Evidentment, ateses les limitacions horàries, en aquest grup només pot participar un mínim de quatre nens i un màxim de vuit, els quals gaudiran d'aquesta atenció al llarg de tot un curs escolar, i la seva continuïtat serà replantejada al final de cada curs per valorar-ne l'aprofitament que, d'aquest recurs, en faci el noi o noia.
  2. Objectius de treball: Es farà una entrevista personal per valorar la possibilitat de formar part d'aquest grup (només un per curs) i poder garantir l'homogeneïtat del mateix grup. Es proposarà als seus components treballar a partir de les experiències pròpies que tenen dins de l'aula ordinària pel que fa a entendre els nous continguts que se'ls ofereix, la manera com els assimilen i les dificultats que tenen per a incorporar-los com a nous coneixements.
  3. Hora d'atenció: En funció de la disponibilitat de les hores de la CAD i havent prioritzat les intervencions per a l' atenció dels alumnes amb dificultats greus i permanents, s'oferirà la possibilitat de fer un grup per curs, amb una hora setmanal (òptimament dues), escollida pels mateixos participants per tal de valorar en quina àrea poden perdre una sessió sense que això repercuteixi en el seu rendiment acadèmic, ja que són nois i noies en principi recuperables.
  4. Valoració continuada de la intervenció (pares, tutors, alumnes, professors i membres de la CAD): Els membres de la CAD que intervinguin en aquest projecte faran una avaluació continuada del progrés individual de cada alumne a partir de les informacions que els transmetin els tutors en les reunions setmanals de tutors i l'equip docent en les sessions trimestrals d'avaluació (preavaluació i avaluació). En el cas que algun estudiant no es beneficiï d'aquest recurs, se li proposarà abandonar el grup el trimestre següent i quan s'incorpori algun altre candidat inclòs en llista d'espera.