Funcions de la Psicopedagoga
  1. Mestra de pedagogia Terapèutica i Psicopedagoga de l´IES Atenció a alumnes de l´ESO amb necessitats educatives especials que tenen
    1. un dictamen,
    2. informe de transició,
    3. un informe d´exploració elaborat per l´EAP (seguint aquest ordre de preferència pel que fa al criteri d´elecció dels alumnes atesos al Servei de Psicopedagogia).
  2. Atendre en petit grup o individualment els trastorns socioafectius que els impedeixen organitzar la seva atenció, autoimatge, hàbits de treball i de convivència, la seva capacitat d´autocontrol, centres d´interès.
  3. Impartir docència en petit grup de les àrees instrumentals: Llengua (estructures comunes ) i Matemàtiques.
    1. A les reunions de tutors, assessorant, col·laborant en l'aplicació i desenvolupament del PAT,
    2. Amb el Coordinador pedagògic del Centre,
    3. En els Departaments de les àrees instrumentals (per optimitzar les adequacions del currículum d´aquests alumnes),
    4. Amb l´EAP,
    5. Amb altres professionals que intervenen en el procés educatiu d´aquests alumnes (assistents socials, llar Santa Rosalia, escoles de formació d’adults municipals,...),
    6. Col·laborar en les entrevistes amb pares quan convingui.
  4. Preparar materials i activitats adaptades conjuntament amb la resta de professors.
  5. La dedicació del professor de psicopedagogia és per tota l’educació secundària.
  6. Impartir docència de la part variable del currículum, en aquells aspectes de Tècniques d´estudi a Primer Cicle d' ESO i Jardineria a 2n Cicle d´ESO).
  7. Coordinar activitats docents d´aquests alumnes.
  8. Participar en les reunions setmanals del Departament d´Atenció a la Diversitat. (Els Dilluns de 10:30h a 11:30h)
  9. Crear i posar en funcionament el Departament (d’orientació, psicopedagògic,...). El nostre grup decidí anomenar-lo, seguint aquestes orientacions, Comissió d’Atenció a la Diversitat (CAD)
  10. El cap del departament (la psicopedagoga) ha de tenir la mateixa assignació horària a tasques específiques que la de qualsevol cap de departament d’àrea.