Introducció i projectes
13. Pla d'acollida II

Projecte XI: Orientació a l’estudiant

1. Alumnes en general:

1. Treball tutorial: L’IES Alella disposa d'una programació tutorial a 4rt d’Eso adreçat a orientar a l’alumnat pel que fa a l’orientació formativa i professional en acabar 4rt d’Eso (informació dels itineraris a seguir per cada alumne en funció del seu aprofitament curricular i superació o no dels estudis, informació dels batxillerats que impartim al nostre IES i informació dels centres propers que imparteixen la resta de batxillerat).
  2. Crèdit de síntesi Orientació formativa i professional: Fa uns anys que proposem als alumnes de quart en la participació i assoliment del crèdit de síntesi adreçat a conèixer tot l’ampli ventall de propostes formatives i professionals que comptem a la zona així com les sortides professionals de cadascuna de les eleccions. Hi ha un assessorament grupal, individual i als pares.

2. Alumnes que són atesos al Departament a la diversitat

1. Alumnes que estan cursant tercer d’ESO i sabem que no podran assolir els continguts de l’ESO degut al retardament greu en els aprenentatges.
    Orientació: Des del Departament d’orientació a la diversitat es confecciona un itinerari individualitzat que s’ajusti al perfil i habilitats del noi o noia. Si s’escau, se li recomana a l’alumne que tenint el 16 anys no cursi 4rt curs d’ ESO i es matriculi als cursos de Programa de Garantia Social que Ofereix la Zona (El Masnou) i/o que es matriculi en el mateix lloc per a la Preparació per a les proves d’Accés als Cicles Formatius de Grau Mitjà.
    Aquesta orientació es fa des que el noi comença tercer i sempre i quan el noi ho accepti i la família ho veig clar.
    Preparació: L’alumne es prepara una entrevista juntament amb la Psicopedagoga i la duem a terme a l’escola d’Adults del Masnou (carrer Itàlia, 50) a la psicòloga que se n’encarrega d’aquests cursos (Anna Balaguer). En aquesta entrevista es pretén esbrinar els objectius d’aquests cursos, els horaris i les possibilitats que té el candidat per a treure’s aquestes proves i poder accedir al Cicle Formatiu de Grau Mitjà.
    Seguiment: Tots aquells alumnes que se’ls ha orientat per aquesta via se’ls proposa un seguiment des de l’Institut, malgrat ja no en siguin alumnes, per a valorar el rendiment i aprofitament d’aquesta elecció.
  2. Alumnes que acaben 4rt d’Eso. Aquells alumnes que no han superat el 4rt d’Eso i no es veu viable la repetició se’ls ofereix un assessorament individualitzat que té com a objectiu:
    • Esbrinar quins són els interessos i habilitats de l’alumne que deixa l’Institut.
    • Cercar per la zona llocs de formació de PGS o PPCGM de la zona.
    • Cercar escoles i acadèmies que li puguin oferir la formació que desitja per a incorporar-se al món del treball.
    • També se’ls proposa un seguiment al curs següent per a avaluar si la indicació ha estat ben feta.