|
Orientació escolar, acadèmica i professional
Tant en lESO com en el batxillerat i en els cicles formatius, els
centres han de proporcionar a lalumnat la informació suficient
i lorientació necessària per triar les opcions més
adequades als seus interessos i aptituds, dacord amb les ofertes
acadèmiques i professionals existents, tant durant lescolarització
com en laccés a estudis o activitats posteriors. En el marc
de lacció tutorial El Departament dEducació facilita al professorat informació per a lorientació a lalumnat en diferents suports: Internet: · http://www.edu365.com/estudiar/index.htm CD-Rom: · Estudiar
a Catalunya 2007-2008 La participació en xarxes municipals i inter-municipals afavoreix loptimació dels recursos disponibles i la coordinació dactuacions dels serveis queintervenen en lorientació a lalumnat. Lorganització del centre ha de preveure una bona coordinació de lacció tutorial. Aquesta coordinació es pot dur a terme per nivells o de manera global per al conjunt de letapa, garantint, en qualsevol cas, la coherència i la continuïtat de lacció tutorial durant lescolarització de lalumnat. Correspon a lequip de tutors la planificació de les actuacions a dur a terme, el seguiment del seu desenvolupament i lavaluació dels resultats. En la planificació i el desenvolupament de lacció tutorial es comptarà amb la col·laboració del professorat de psicologia i pedagogia i, si escau, amb lassessorament de lEAP. Lacció tutorial és el conjunt daccions educatives que contribueixen al desenvolupament personal dels alumnes, al seguiment del seu procés daprenentatge i a lorientació escolar, acadèmica i professional per tal de potenciar la seva maduresa, autonomia i presa de decisions coherents i responsables, de manera que tots els alumnes aconsegueixin un millor creixement personal i integració social. Els serveis educatius del Departament dEducació, especialment els EAP, ofereixen suport i material al professorat, als tutors i als psicopedagogs dels centres educatius per a la informació i orientació a les famílies i a lalumnat.
|
Joan M. Cruz - 2007 |